Open Hours
Mon - Fri:
8.00 am - 8.00 pm
Saturday:
9.00am - 6.00 pm
Sunday:
9.00am - 6.00 pm
Najpopularniejsze

Pytania i odpowiedzi dotyczące strojenia "chiptuningu"

/01Dlaczego pojazdy nie są od razu wyposażone w maksymalną moc silnika przez producenta?

Z pewnością możliwe byłoby wyposażenie pojazdów w maksymalną moc silnika bezpośrednio z fabryki.
Jednak producenci samochodów produkują swoje pojazdy na rynek międzynarodowy.
Warunki w odniesieniu do różnych klas ubezpieczenia, jakości paliwa i warunków klimatycznych to tylko kilka punktów, które projektanci muszą wziąć pod uwagę podczas budowy pojazdów. Sami producenci pojazdów również wykorzystują optymalizację oprogramowania jako narzędzie marketingowe jak również wykorzystanie potencjału w modelu poliftowym. Idealnym Przykładem jest Porsche Panamera 4.0 V8 jednostka stosowana w kilku wariantach mocowych a różnice można znaleźć tylko w elektronice silnika.

/02Czy chip tuning jest szkodliwy dla silnika?

Nie, dzisiejsze silniki są sterowane przez elektroniczną kontrolę spalania stukowego, która działa nawet po optymalizacji naszego oprogramowania i która natychmiast przełącza się w tak zwany „tryb awaryjny" w przypadku wystąpienia w silniku warunków krytycznych. Ponieważ wzrost mocy i momentu obrotowego mieści się w tolerancjach określonych przez producenta, nie występuje zwiększone zużycie.

/03A co z gwarancją?

Na oprogramowanie udzielamy 2-letniej gwarancji funkcjonalnej.
Gwarancja producenta danego samochodu może zostać podważona w przypadku wystąpienia usterki silnika, natomiast w większości przypadków zmiana oprogramowania jest niewykrywalna.

/04Czy są jakieś problemy z EURO?

Nie, silniki pozostają w zalecanych zakresach tolerancji ze swoimi emisjami spalin.

/05Które silniki nadają się do chiptuningu?

Silniki benzynowe i silniki wysokoprężne z elektroniczną jednostką sterującą, przy czym wzrost wydajności i efek końcowy najbardziej odczuwalny jest w przypadku silników doładowanych.

/06Czy chip tuning jest możliwy w przypadku starszych pojazdów?

Tak, jeśli pojazd jest wyposażony w elektroniczne sterowanie silnikiem.

/07Kiedy można modyfikować nowy samochód?

Pojazd powinien przejechać około 2500 km.

/08Czy optymalizację oprogramowania można przeprowadzić poza warsztatem?

Tak, w większości przypadków modyfikację oprogramowania możemy przeprowadzić u klienta, jednak są samochody których modyfikacja możliwa jest tylko w warsztacie. np. Porsche Panamera 971

/09Zwiększone czy zmniejszone zużycie paliwa?

Dzięki tuningowi zwiększa się moc i moment obrotowy. Jeśli pojazd jest w ciągłym ruchu z pełnym obciążeniem, co oczywiście wiąże się z lepszym przyspieszeniem i większą prędkością maksymalną, zużycie wzrasta. Jeśli natomiast pojazd porusza się z częściowym obciążeniem, zużycie spada, ponieważ przy niższych obrotach silnika dostępny jest większy moment obrotowy. Dzięki eko-tuningowi zwiększa się tylko moment obrotowy. W tym przypadku zużycie spada w zakresie częściowego obciążenia i pozostaje takie samo w całym zakresie obciążenia.

/10Jakie paliwo tankować do silników benzynowych po chiptuningu?

Należy stosować już podczas modyfikacji paliwo PB98. W przypadku pojazdów z silnikiem Diesla paliwo pewne i dobrej jakości.

/11Jakie są konsekwencje optymalizacji oprogramowania dla filtra cząstek stałych DPF?

Brak, funkcja i trwałość DPF są w pełni zachowane.

/12Jak długo trwa wykonanie strojenia silnika?

W większości pojazdów od 3 do 6 godzin, trwa cały proces programowania z testami.